გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი გვარი: თამარ მელიქიშვილი
საგანი:  ისტორია  (ჩვენი საქართველო)
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო / მეექვსე VI
მოსწავლეთა რაოდენობა: 3
I   გაკვეთილის თემა. ცოტნე დადიანი და დემეტრე თავდადებული
გაკვეთილის მიზანი:   მოსწავლეები  გაეცნობიან  მონღოლთა  შემოსევების  შედეგად  საქართველოში   არსებულ  მდგომარეობას   და  როლს, რომელიც  შეასრულეს   ქართველმა  გმირებმა  იმ  მძიმე  ეპოქაში.
N
აქტივობის აღწერა
                                                                                                           
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1

კლასის ორგანიზება.
ვაცნობ გაკვეთილის თემას, მიზანს და გამსაზღვრელი,  დისკუსიის შეფასების რუბრიკას.
¨       მოსწავლეებს ეცოდინებათ  გაკვეთილის მიზანი და შეფასების  კრიტერიუმები
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
გაკვეთილის თემა და მიზანი დაფაზე დაწერილი და შეფასების რუბრიკა
2 წთ
2



საშინაო დავალების განხილვა.

ისტის დახმარებით  მოსწავლეებს უნდა მოეძიათ  დამატებითი ინფორმაცია მონღოლთა ლაშქრობების შესახებ. დამოუკიდებლად ეცნობიან  სახელმძღვანელოს ტექსტის  შესავალ ნაწილს.

                                                                        


უპასუხებენ შესაბამის კითხვებს:
        ა) რა ფაქტორებმა განაპირობა  მონღოლთა სამხედრო  წარმატება?

      ბ) როგორ ახერხებენ ისინი თავისზე ბევრად ძლიერი  სახელმწიფოების  დაპყრობას?

¨       მოსწავლეები იმსჯელებენ მონღოლთა იმპერიის ბუნებაზე.მის სამხედრო ხასიათზე და როლზე  ისტორიაში.
კითხვა- პასუხი
ინდივიდუალური
ისტი.
თაბახის ფურცელზე ამობეჭდილი ინფორმაცია.სახელმძღვანელო
5წთ
4



შეფასება შეჯამება ზეპირი კომენტარებით
უკუკავშირი
ინდივიდუალური

1 წთ
5




  ახალი  მასალის  გაცნობა, ვატარებ  მინი   ლექციას.
საქართველოს საშინაო და საგარეო პოლიტიკური ვითარება XIII საუკუნეში.
რა ზეგავლენა მოახდინა ილხანთა ბატონობამ საქართველოს მთლიანობაზე.
ვაცნობ რუკას

¨       მოსწავლეები  გაეცნობიან   საქართველოს   პოლიტიკურ  ვითარებას. რუკის დახმარებით გაეცნობიან მონღოლთა იმპერიას და მათი დღევანდელი განსახლების ტერიტორიას.
მინი-ლექცია
რუკის ანალიზი
მთელი კლასი
სახელმძღვანელო
რუკა-

 პროექტორი
5 წთ
6


      მოსწავლეთა  პროვოცირების  მიზნით  ვსვამ კითხვას.
 რომელ ისტორიულ გმირებს იცნობენ, რომლებიც თავისი ქვეყნის თავისუფლებას შეეწირნენ?

¨       მოსწავლეები დაასახელებენ რომელიმე გმირს და იმსჯელებენ მის შესახებ.
კითხვა -პასუხი
მთელი კლასი

3 წთ
  • 7
სახელმძღვანელოში  მოცემულ  ტექსტის   პირველ  და მეორე  ნაწილზე   მუშაობა. გვ. 144 – 145.


უპასუხებენ  კითხვებს:  
ა)ცოტნე  დადიანის  საქციელი სიცრუე  იყო თუ  თავგანწირვა.
ბ)როგორ  ესმოდა დემეტრე II-ს საკუთარი პასუხისმგებლობა ქვეყნის წინაშე.
¨       მოსწავლეები გაანალიზებენ ფაქტებს,  გამოიტანენ დასკვნებს  და დაახასიათებენ საქართველოს  თავისუფლებისთვის მებრძოლ გმირებს.
ტექსტის ანალიზი
კითხვა-პასუხი

ინდივიდუალური
სახელმძღვანელო
8 წთ
8
დისკუსია თემაზე: „ გმირები ძველად და დღეს“


¨       მოსწავლეები გამოთქვავენ მოსაზრებებს ძველი და ახალი დროის გმირებზე, მსჯელობენ საქართველოს პოლიტიკურ მდგომარეობაზე შესაბამის დროში.

დისკუსია
მთელი კლასი
სახელმძღვანელო
15 წთ

9
გაკვეთილის შეჯამება /საშინაო დავალება.
¨       მოსწავლეებთან ერთად შევაჯამე მიღებული ინფორმაცია და გავაკეთეთ დასკვნები.
 მოსწავლეებმა შემდეგი გაკვეთილისთვის უნდა მოამზადონ  პრეზენტაცია თემაზე რა დამსახურების გამო მიიღო  გიორგი V-მ ეპითეტი
 „ ბრწყინვალე“
¨       მოსწავლეები შეეცდებიან დამოუკიდებლად იმუშაონ დავალებაზე, გამოხატონ თავიანთი მოსაზრებები და ჩამოუყალიბდეთ წერითი მეტყველება.
განმავითარებელი შეფასება
ინდივიდუალური

4 წთ
10
თვითშეფასების კითხვარი.
¨       მოსწავლეებს შეუძლიათ კითხვარის დაყრდნობით საკუთარი თავის შეფასება.
კითხვა -პასუხი

ინდივიდუალური
თვითშეფასების ფურცელი
2 წთ
                                       გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:



აზ. მეც.V-VI. 1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება.  

     შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·    რუკების დახმარებით განიხილავს საქართველოს საზღვრების ცვლილებს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში;

აზ. მეც.V-VI.5. მოსწავლეს  შეუძლია  დააკავშირს ისტორიულ ფაქტები შესაბამის  ეპოქებთან.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·       ასახელებს მნიშვნელოვან ისტორიულ ფაქტებს;

აზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს  საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართველობაში მონაწილეობდნენ.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ჩამოთვლის სხვადასხვა დროს მოღვაწე ისტორიულ პირებს. განსაზღვრავს მათ როლს მმართველობით სტრუქტურებში;

·        ჩამოთვლის და ახასიათებს მმართველობაში მონაწილე ისტორიულ პირთა მიერ გატარებულ სახელმწიფო ღონისძიებებს. გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას მათ შედეგებზე;

შეფასება.განმავითარებელი შეფასება
                  თვითშეფასების კითხვარი
 განმსაზღვრელი, დისკუსიის შეფასების რუბრიკა.



                                                                                               დისკუსიის შეფასების რუბრიკა

III დონე (8-10)
IIდონე (5-7)
I -დონე(1-4)წულა
მოსმენა
                              ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
 ხშირად უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
 იშვიათად უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
საუბარი
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელს
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელს
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება
არავერბალური კომუნიკაცია
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაიის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით,ხმით)
ხშირად შეუძლია არავერბალური კონტაქტი
იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს.
მონაწილეობა
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს.კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის გარშემო.
მცირე ინტერესი აქვს, არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას.
კოოპერაცია
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,  ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად  იცავს დისკუსიის წესებს
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს.
მოსაზრებების არგუმენტირება
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებიტ.არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ნებები.
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ  არის გამყარებული ფაქტებით.

ფოტოსურათი
დემეტრე II თავდადებული
ცოტნე დადიანი
გამოყენებული ლინკი








Комментариев нет:

Отправить комментарий