მასწავლებლის სახელი გვარი: თამარ მელიქიშვილი
საგანი: ისტორია
(ჩვენი საქართველო)
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო / მეექვსე VI
მოსწავლეთა რაოდენობა: 3
I გაკვეთილის თემა. ცოტნე დადიანი და
დემეტრე თავდადებული
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები გაეცნობიან
მონღოლთა შემოსევების შედეგად
საქართველოში არსებულ მდგომარეობას
და როლს, რომელიც შეასრულეს
ქართველმა გმირებმა იმ
მძიმე ეპოქაში.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო (წთ)
|
1
|
კლასის ორგანიზება.
ვაცნობ გაკვეთილის თემას, მიზანს და გამსაზღვრელი, დისკუსიის შეფასების რუბრიკას.
¨
მოსწავლეებს ეცოდინებათ
გაკვეთილის მიზანი და შეფასების
კრიტერიუმები
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელი კლასი
|
გაკვეთილის თემა და მიზანი დაფაზე დაწერილი და შეფასების რუბრიკა
|
2 წთ
|
2
|
საშინაო დავალების განხილვა.
ისტის დახმარებით
მოსწავლეებს უნდა მოეძიათ
დამატებითი ინფორმაცია მონღოლთა ლაშქრობების შესახებ. დამოუკიდებლად
ეცნობიან სახელმძღვანელოს ტექსტის შესავალ ნაწილს.
უპასუხებენ შესაბამის კითხვებს:
ა) რა ფაქტორებმა განაპირობა მონღოლთა სამხედრო წარმატება?
ბ) როგორ ახერხებენ
ისინი თავისზე ბევრად ძლიერი
სახელმწიფოების დაპყრობას?
¨
მოსწავლეები იმსჯელებენ მონღოლთა იმპერიის ბუნებაზე.მის სამხედრო
ხასიათზე და როლზე ისტორიაში.
|
კითხვა- პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
ისტი.
თაბახის ფურცელზე ამობეჭდილი ინფორმაცია.სახელმძღვანელო
|
5წთ
|
4
|
შეფასება შეჯამება ზეპირი კომენტარებით
|
უკუკავშირი
|
ინდივიდუალური
|
1 წთ
|
|
5
|
ახალი
მასალის გაცნობა, ვატარებ მინი
ლექციას.
საქართველოს
საშინაო და საგარეო პოლიტიკური ვითარება XIII საუკუნეში.
რა ზეგავლენა
მოახდინა ილხანთა ბატონობამ საქართველოს მთლიანობაზე.
ვაცნობ რუკას
¨
მოსწავლეები გაეცნობიან საქართველოს პოლიტიკურ ვითარებას. რუკის დახმარებით
გაეცნობიან
მონღოლთა
იმპერიას
და
მათი
დღევანდელი
განსახლების
ტერიტორიას.
|
მინი-ლექცია
რუკის ანალიზი
|
მთელი კლასი
|
სახელმძღვანელო
რუკა-
პროექტორი
|
5 წთ
|
6
|
მოსწავლეთა პროვოცირების მიზნით
ვსვამ კითხვას.
რომელ ისტორიულ გმირებს იცნობენ, რომლებიც
თავისი ქვეყნის თავისუფლებას შეეწირნენ?
¨
მოსწავლეები დაასახელებენ რომელიმე გმირს და იმსჯელებენ მის
შესახებ.
|
კითხვა -პასუხი
|
მთელი კლასი
|
3 წთ
|
|
|
სახელმძღვანელოში მოცემულ
ტექსტის პირველ და მეორე
ნაწილზე მუშაობა. გვ. 144 –
145.
უპასუხებენ კითხვებს:
ა)ცოტნე დადიანის
საქციელი სიცრუე იყო თუ თავგანწირვა.
ბ)როგორ ესმოდა დემეტრე II-ს საკუთარი პასუხისმგებლობა ქვეყნის
წინაშე.
¨
მოსწავლეები გაანალიზებენ ფაქტებს,
გამოიტანენ დასკვნებს და
დაახასიათებენ საქართველოს თავისუფლებისთვის
მებრძოლ გმირებს.
|
ტექსტის ანალიზი
კითხვა-პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
სახელმძღვანელო
|
8 წთ
|
8
|
დისკუსია თემაზე: „
გმირები ძველად და დღეს“
¨
მოსწავლეები გამოთქვავენ მოსაზრებებს ძველი და ახალი დროის
გმირებზე, მსჯელობენ საქართველოს პოლიტიკურ მდგომარეობაზე შესაბამის დროში.
|
დისკუსია
|
მთელი კლასი
|
სახელმძღვანელო
|
15 წთ
|
9
|
გაკვეთილის შეჯამება /საშინაო დავალება.
¨
მოსწავლეებთან ერთად შევაჯამე მიღებული ინფორმაცია და გავაკეთეთ
დასკვნები.
მოსწავლეებმა შემდეგი გაკვეთილისთვის უნდა
მოამზადონ პრეზენტაცია თემაზე რა
დამსახურების გამო მიიღო გიორგი V-მ ეპითეტი
„ ბრწყინვალე“
¨
მოსწავლეები შეეცდებიან დამოუკიდებლად იმუშაონ დავალებაზე,
გამოხატონ თავიანთი მოსაზრებები და ჩამოუყალიბდეთ წერითი მეტყველება.
|
განმავითარებელი შეფასება
|
ინდივიდუალური
|
4 წთ
|
|
10
|
თვითშეფასების კითხვარი.
¨
მოსწავლეებს შეუძლიათ კითხვარის დაყრდნობით საკუთარი თავის
შეფასება.
|
კითხვა -პასუხი
|
ინდივიდუალური
|
თვითშეფასების ფურცელი
|
2 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
საზ. მეც.V-VI. 1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
რუკების დახმარებით
განიხილავს საქართველოს საზღვრების
ცვლილებას სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში;
საზ. მეც.V-VI.5. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ისტორიული ფაქტები შესაბამის
ეპოქებთან.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
ასახელებს მნიშვნელოვან ისტორიულ ფაქტებს;
საზ. მეც.V-VI.7. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის
მმართველობაში მონაწილეობდნენ.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ჩამოთვლის სხვადასხვა
დროს მოღვაწე ისტორიულ პირებს. განსაზღვრავს მათ როლს მმართველობით სტრუქტურებში;
·
ჩამოთვლის და
ახასიათებს მმართველობაში მონაწილე ისტორიულ პირთა მიერ გატარებულ სახელმწიფო
ღონისძიებებს. გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას მათ შედეგებზე;
შეფასება.განმავითარებელი შეფასება
თვითშეფასების კითხვარი
განმსაზღვრელი, დისკუსიის შეფასების რუბრიკა.
დისკუსიის შეფასების რუბრიკა
III დონე (8-10)
|
IIდონე (5-7)
|
I -დონე(1-4)წულა
|
|
მოსმენა
|
ყოველთვის
უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
ხშირად
უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
იშვიათად
უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელს
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს
მსმენელს
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება
|
არავერბალური
კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს
არავერბალური კომუნიკაიის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით,ხმით)
|
ხშირად შეუძლია არავერბალური კონტაქტი
|
იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის
ფორმებს.
|
მონაწილეობა
|
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო
კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს.კომენტარები და
აზრები ყოველთვის არაა თემის გარშემო.
|
მცირე ინტერესი აქვს, არ გამოხატავს ან ვერ
უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას.
|
კოოპერაცია
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს
აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში,
ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
|
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის
წესებს.
|
მოსაზრებების
არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით,
ცნებებიტ.არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო
ფაქტები და ნებები.
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან
და არ არის გამყარებული ფაქტებით.
|
ფოტოსურათი
დემეტრე II თავდადებული
ცოტნე დადიანი
გამოყენებული ლინკი
Комментариев нет:
Отправить комментарий